5 tipuri de
mecanisme promoționale
care dau rezultate



18.05.2021
5 tipuri de mecanisme promoționale care dau rezultate

Mecanismele promoţionale au migrat masiv în digital în ultima perioadă, iar brandurile folosesc diferite tipuri de concursuri pentru a-şi creşte segmentul de target, pentru a genera awareness, pentru a colecta date pe care să le folosească pentru a-şi cizela insight-urile sau chiar pentru a planifica viitoarele campanii. Mecanismele promoţionale pot fi foarte utile, dar la fel de important este să fie integrate natural într-un concept de concurs relevant brandului, interesant pentru publicul ţintă şi potrivit contextului. În plus, orice promoţie iniţiată digital sau offline trebuie să fie completată de un regulament valid din punct de vedere legal, care să bifeze toate normele GDPR şi care să clarifice inclusiv pentru participanţi care este traseul pe care trebuie să îl urmeze, ce îi face eligibili să se înscrie şi ce trebuie să evite.

Mecanisme promoționale care dau rezultate Pentru o rată de engagement cât mai mare, orice mecanism promoţional trebuie să fie simplu de înţeles, aplicabil pentru o audienţă cât mai largă şi uşor de promovat pe diferite canale. Luând toate acestea în calcul şi nedorind să reinventăm roata cu nişte idei complexe, dar greu de implementat, îţi recomandăm să rămâi la variantele clasice, care şi-au reconfirmat cu fiecare campanie eficiența şi relevanța:

1. Tragere la sorţi

Cea mai simplă şi eficientă metodă de a organiza un concurs, declinabilă aproape în orice mediu digital, este tragerea la sorţi. Pentru a o putea iniţia, ai nevoie de un regulament revizuit din punct de vedere legal, dar şi de un notar care să ia parte la momentul extragerii. E important ca în regulament să stipulezi toate condiţiile participării şi să menţionezi frecvenţa oferirii premiilor, precum şi intervalul de la nominalizarea câştigătorilor la primirea efectivă a premiilor. În plus, trebuie să adaugi în cât timp poate răspunde câştigătorul, iar dacă nu se încadrează în perioada stabilită în regulament, e recomandat să extragi şi câştigători de rezervă.

Noi îţi recomandăm acest mecanism promoţional de fiecare dată când ai multe premii, când îţi doreşti un concurs fără prea multă bătaie de cap şi atunci când poţi oferi premiile des pe parcursul campaniei.

2. Momente norocoase

Dacă tragerea la sorţi este un mecanism promoţional desfăşurat mai mult offline, pentru momente norocoase e recomandat să dispui de un sistem automatizat care să aleagă câştigătorii aleatoriu sau conform unei reguli prestabilite. Sistemul digital instalat pe pagina oficială de concurs presupune o anumită limitare: e greu să organizezi asta în social media sau într-un alt mediu asupra căruia nu ai control total.

Partea bună a acestei alegeri este minimalizarea responsabilităţilor umane şi delegarea majorităţii task-urilor unui “robot”. Însă, ca în cazul oricărei promoţii, este obligatoriu să începi concursul cu un regulament bine pus la punct.

3. Quiz

Dacă vrei să creşti rata de engagement a audienţei tale şi-ţi doreşti pentru comunitatea ta să se implice activ în concurs, mecanismul quiz poate fi cea mai bună decizie. Formulează întrebări relevante pentru brandul tău, fără a implica un nivel de dificultate major.

Pentru comunitatea ta, nu e esenţial să ştie în ce an s-a depus dosarul de firmă la ONRC, dar ar fi grozav dacă ar rămâne cu valorile companiei tale din quiz-ul completat. De asemenea, nu lungi textele, misiunea ta este să creezi un material distractiv şi să atragi noi segmente de public printr-un mecanism simplu, ce invită la interacţiune, nu testează IQ-ul.

4. Concurs foto

Dacă brandul tău este unul cu accent pe vizual sau produsele tale se pot încadra în nişte concepte fotografice creative, un concurs foto ar scoate din anonimat eforturile tale de marketing. În acelaşi timp, acest mecanism promoţional încurajează consumatorii să interacţioneze cu produsul tău, să-l exploreze, să descopere punctele lui forte. Asta în cazul în care proba foto implică prezenţa produsului.

Un punct forte al acestui mecanism promoţional este faptul că poţi observa comportamentul comunităţii vis-a-vis de produs, ceea ce generează insight-uri utile. O combinaţie inedită cu un alt element, o încadrare într-un anumit context, o interpretare originală...toate acestea te pot ajuta pe tine să găseşti noi metode de a-ţi promova gama.

5. Câştig garantat

Din punct de vedere emoţional, acest mecanism este aproape irezistibil. Nu mai implica noroc, karma, context, ci orice achiziţie înseamnă automat şi un câştig. Pe de altă parte, pentru că promoţia să fie profitabilă pentru companie, e important ca pragul de achiziţie să fie ridicat sau premiul să fie unul economic. În plus, poţi seta mai multe praguri de achiziţie, echivalente cu mai multe tipuri de premii.

O altă recomandare este să combini acest mecanism promoţional cu unul de tragere la sorţi. Premiile mici se oferă garantat la fiecare achiziţie şi pot consta într-un produs complementar mai mic, iar marele premiu se oferă o singură dată, la final de campanie, celui mai norocos dintre cei care au cumpărat şi primit deja produsul şi premiul garantat.

Află mai multe despre implicaţiile şi beneficiile fiecărui tip de mecanism promoţional de la echipa Digital T-Agency. Îţi stăm la dispoziţie pentru organizarea şi implementarea oricărei campanii digitale.