Cum să ai o
rată de engagement
mai mare prin stories



11.06.2021
Cum să ai o rată de engagement mai mare prin stories

Ca Cenușereasa care la 12 noaptea își pierde hainele de prințesă, la fel au și story-urile un caracter efemer: dispar după 24 de ore. Este principala lor caracteristică, dar și diferență față de posturile care rămân în feed. Ținând cont de acest atribut, story-urile pot fi un excelent instrument prin care să crești rata de engagement a brandului tău.

Facebook și Instagram Stories

Situate în partea de sus a feedului, story-urile pot fi accesate printr-un simplu click. Acestea rulează încontinuu și dispar după ce le-ai vizionat. Poți selecta un anumit story, sau poți vedea mai multe, la rând. După ce ai deschis un story, poți naviga înainte/înapoi apăsând partea dreaptă/stânga a ecranului. La Facebook, story-urile vin însoțite de un preview.

Rata mare de engagement prin stories De ce sunt story-urile un bun instrument de engagement

Ocupă 100% din ecran

Odată deschis, un story ocupă întreaga suprafață a ecranului. Poți acapara astfel toată atenția utilizatorului – un lucru rar în ziua de astăzi. Neavând nimic sus-jos, ca într-un feed, utilizatorul se va concentra doar asupra informației oferite de story.

Conținut multiplu

Pentru că un story poate fi format din mai multe părți, poți implementa o strategie de conținut mai dezvoltată. Poți începe cu un teasing, apoi câteva informații în detaliu, pentru a încheia cu un call-to-action.

Swipe up

Opțiunea swipe up este una dintre cele mai atractive pe care le oferă Instagram stories. Disponibilă paginilor de brand cu peste 10 000 de urmăritori (dacă nu ai încă 10 000 de urmăritori, această opțiune te poate motiva să crești), swipe up face legătura dintre story și website-ul dorit. Vei trimite astfel utilizatorii spre site-ul sau magazinul online al brandului tău, generând trafic. Conform statisticilor oferite de Instagram, între 15-20% dintre utilizatorii care interacționează cu un swipe up story merg mai departe spre site. Pentru Facebook stories, opțiunea este disponibilă sub mai multe forme, inclusiv Book now sau Call now.

Hashtag Stickers

Story-urile pun la dispoziție o gamă foarte atractivă de filtre și stickere. După ce ți-ai setat hashtagul potrivit brandului tău, sau ai un hashtag nou pentru un concurs sau o promoție, transmite-l printr-un hashtag sticker în story-ul tău. Și nu uita – un hashtag vizibil încheagă o comunitate.

Location Stickers

Nimic mai potrivit pentru a atrage, să zicem, consumatorii la tine în cafenea. O poză cu cafeaua aburindă și un hashtag cu locația sub forma unui sticker care iese în evidență. Cine mai vine?

UGC

Nu vorbim despre brandul de încălțăminte, ci despre UGC – User Generated Content sau Conținut generat de utilizatori. Să ne imaginăm, de exemplu, că ești managerul unui magazin de haine online. Poți începe prin a posta un story despre un produs nou intrat în colecția ta. Apoi, invită urmăritorii să posteze și ei experiența lor cu produsul tău, folosind un hashtag dedicat. Reia postările urmăritorilor tăi în story-urile ulterioare și nu uita să-ți inviți fanii să folosească, la rândul lor, hashtagul dedicat.

Creativitate nelimitată

Așa cum am menționat deja, opțiunile pe care story-urile le includ sunt aproape nelimitate – de la stickere și gif-uri, la melodii de fundal - cu cât mai creativ, cu atât mai bine. Alege, așadar, elemente adiționale interactive potrivite brandului tău.

Cum poți interacționa prin story-uri cu urmăritorii tăi

Ask Me Anything – Întreabă-mă orice

Opțiunea Ask Me Anything îți oferă un format prestabilit prin care urmăritorii tăi îți pot adresa întrebări pentru a afla mai multe informații despre brand, oferte, noutăți. Reia apoi întrebările primite și oferă răspunsuri pertinente.

Poll-uri & Quiz-uri

Când un utilizator se află în fața unui poll, tentația de a răspunde este foarte mare. Poți întreba, de la lucruri concrete, de exemplu ce produs își doresc să facă parte din următoarea campanie de reducere, la întrebări amuzante sau nonconformiste.

Fill in the gap – Completează mai departe

O variantă mai elaborată a poll-urilor, Fill in the gap, Completează mai departe, oferă posibilitatea utilizatorilor de a completa răspunsuri la întrebările tale deschise.

Countdown sticker

Crește suspansul în comunitatea ta printr-un countdown sticker. Util în special atunci când vrei să pregătești o nouă lansare sau să anunți o mega reducere, puțin teasing nu strică niciodată.

Vrei să incluzi story-urile în strategia ta de brand? Specialiștii Digital T-Agency sunt alături de tine cu cele mai bune soluții. Povestește-ne în câteva cuvinte despre brandul tău pentru a dezvolta împreună o strategie 100% eficientă.