SEO si SEM
termenii esențiali de care
trebuie să ții cont



14.04.2021
SEO si SEM – termenii esențiali de care trebuie să ții cont

SEO și SEM sunt pentru lumea digitală ceea ce Yin și Yang sunt pentru filozofia chineză. Cel mai bine merg împreună, și asta pentru că formează o strategie de promovare consistentă și sustenabilă. Dar ce e SEO și ce este SEM?

Ce este SEM?
Search engine marketing (SEM) a apărut în contextul în care piața digitală devine tot mai competitivă, iar uneori strategiile de conținut nu pot compensa algoritmii Google, iar mesajele brandurilor, deși corecte și atent formulate, nu ajung la target din cauza lipsei de vizibilitate. Așa că rolul SEM este de a crește vizibilitatea unui brand, prin diferite formate de publicitate plătită, și de a face remarcat mesajul brandului, în zgomotul prezent pe internet.

SEM nu se bazează doar pe bugete de publicitate, ci are și un mecanism competitiv prin care ierarhizează cele mai bune reclame, în funcție de anumiți parametri, precum relevanța. Chiar dacă un business investește un buget mai mare în SEM decât competitorul lui pe același cuvânt-cheie, nu este garantat că reclama lui va avea mai multe afișări sau va fi expusă într-o poziție mai bună pe pagina de căutări.


SEO si SEM

Ce este SEO?
Search Engine Optimization (SEO) este partea la care se lucrează mai mult pentru a genera vizibilitate brandului în motoarele de căutare, dar nu presupune costuri de publicare, iar uneori inspiră mai multă credibilitate. Prin strategii SEO, un brand apare în mod organic în căutările unui utilizator dacă articolul său este relevant și optimizat conform algoritmilor Google.

Tehnicile SEO se referă atât la acțiunile specifice implementate pe website-urile de brand ale business-urilor (articole ce conțin cuvine-cheie cercetate și verificate anterior, un anumit mod de a expune informația, viteza de încărcare a site-ului etc.), precum și off-site (link building, outreach, tracking etc.).

Cum obții o performanță organică pentru brandul tău? Pentru început, poți aplica principiile de bază SEO:

  • Adaugă “Alt tags” tuturor imaginilor pe care le incluzi pe website - Google poate citi doar cuvinte, așa că un scurt text relevant va face legătura dintre imaginile tale și căutările utilizatorilor, iar în final, aceștia vor ajunge pe site.
  • Nu duplica articolele - Google penalizează conținutul care nu este original. Așa că dacă vrei să publici un articol și în afara site-ului tău, modifică-l puțin sau măcar asigură-te că este întâi expus pe site, pentru a fi identificat drept original.
  • Adaugă meta descrieri - acestea sunt textele ce apar sub titlul articolului, când acesta este afișat pe pagina de căutare. Cu cât este mai captivant, cu atât utilizatorul se va simți mai tentat să intre pe site.


Acestea sunt doar câteva sfaturi de bază. Dacă te-ai hotărât să investești într-o strategie SEO care să dea rezultate pe termen lung, Digital T-Agency te poate ajuta să dezvolți conținut evergreen pentru publicul tău, care să se alinieze algoritmilor Google și să genereze mai multe leaduri.